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Archival Identification as a basis for preparing the document classification plan of the Espírito Santo School of Music (FAMES)

Authors

Abstract

It addresses the identification of documents based on Diplomatic and Documentary Typology for the preparation of the Document Classification Plan of the Faculty of Music of Espírito Santo, FAMES. Identification in the field of Archivistic consists of contextualizing the archival document through the analysis and systematization of the producer body and document types. As a research problem, it presents the following question: How did archival identification contribute to the elaboration of the Document Classification Plan within the scope of FAMES? To answer this question, the general objective of this research will be to present methodological procedures, based on archival identification as a basis for document classification. As a specific objective, it presents the proposal of the Functional Classification Plan of documents produced from the final activities of FAMES. This instrument is intended to serve all servers and users. The realization of the theoretical and applied dimension on the case study of archival identification enabled the development of instruments based on the parameters of Document Typology, which demonstrates scientific rigour in the correct naming of archival documents, as well as in the establishment of the functions and activities developed in the FAMES.

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Author Biographies

Juliana Fernandes, Universidade Federal do Espírito Santo - UFES

Graduanda em Arquivologia pela Universidade Federal do Espírito Santo – UFES. Coordenadora de Acesso à informação na Faculdade de Música do Estado do Espírito Santo – FAMES.

Alexandre Faben, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação PPGCI/UFF

Doutorando e Mestre em Ciência da Informação pelo Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Federal Fluminense - PPGCI/UFF, Especialista em Tutoria em EAD e Docência do Ensino Superior pela Universidade Candido Mendes - UCAM, Bacharel em Arquivologia pela Universidade Federal do Espírito Santo - UFES, Membro do Grupo de Pesquisa Gênese Documental Arquivística UFF/CNPq. Foi Professor do Curso Técnico de Arquivo da Etec Parque da Juventude em São Paulo - SP e atualmente é Professor Substituto do Departamento de Arquivologia da UFES. Possui experiência em Ciência da Informação, com ênfase em Arquivologia, atuando principalmente nos seguintes temas: identificação arquivística, diplomática, tipologia documental, gestão de documentos e arquivos.

Ana Célia Rodrigues, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação - PPGCI/UFF

Pós-Doutorado pela Universidade de São Paulo (2015) e pela Universidad Carlos III de Madrid, Espanha (2013-2014), com bolsa CAPES. Doutorado (2008) e Mestrado (2003) em História Social pela Universidade de São Paulo. Graduação em História pelo Instituto Superior de Ciências, Letras e Artes de Três Corações (1988). Especialização em Organização de Arquivos pelo Instituto de Estudos Brasileiros da Universidade de São Paulo (1992) e pela Escuela Nacional de Archiveros do Peru, OEA (1993). Atualmente é Professora Associada do Departamento de Ciência da Informação da Universidade Federal Fluminense, RJ e Líder do Grupo de Pesquisa Gênese Documental Arquivística (UFF/CNPq). Tem experiência na área de Ciência da Informação, com ênfase em Arquivologia, atuando principalmente nos seguintes temas: Diplomática, Tipologia Documental, Identificação Arquivística, Classificação Documental, Avaliação Documental, Gestão de Documentos e Arquivos Municipais.

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Published

2021-09-29

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How to Cite

Fernandes, J., Faben, A., & Rodrigues, A. C. (2021). Archival Identification as a basis for preparing the document classification plan of the Espírito Santo School of Music (FAMES). ÁGORA: Arquivologia Em Debate, 31(63). Retrieved from https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/1009

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