Archival science in social :experiences in knowledge sharing in times of social distancemedia
Keywords:
Archival Science, Extension project, Social media, Social networksAbstract
This experience report aims to present the results of the extension projects promoted by the Archival Science course at the Federal University of Rio Grande – FURG during the social distancing in 2020 and which culminated in the creation of social networks and the cycle of lectures Dialogues: Archival Science in Multiple Perspectives. The objective is to share the path taken for the implementation, the strengthening of the course's social networks and its dialogues with the community, as well as the role of the lecture cycle in the results obtained. Methodologically, this report is a basic, descriptive and explanatory research that essentially uses documentary sources to present its results in a qualitative and quantitative way. As a starting point, there is the creation of the course profiles on Instagram, Facebook and a YouTube channel. As a result of the projects, consolidated social networks were delivered to the Archival Science course, with relevant numbers of followers and interactions. The course's social media, in times of distancing, have provided the sharing of knowledge and expanded communication with the community. In these virtual meeting spaces, contemporary Archival themes were presented and discussed.Downloads
References
BRASIL, Ministério da Educação/Conselho Nacional de Educação/Câmara de Educação Superior. Resolução n. 7, de 18 de dezembro de 2018. Estabelece as Diretrizes para Extensão na Educação Superior Brasileira e regimenta o disposto na Meta 12.7 da Lei n. 13.005/2014, que aprova o Plano Nacional de Educação - PNE 2014-2024 e dá outras providências.
FORPROEX - Fórum de Pró-Reitores das Instituições Públicas de Educação Superior Brasileiras. (2012). Política Nacional de Extensão Universitária. Disponível em: https://proex.ufsc.br/files/2016/04/Pol%C3%ADtica-Nacional-de-Extens%C3%A3o-Universit%C3%A1ria-e-book.pdf. Acesso em: 04 de mar. 2021.
RODINI, Carina Alexandra; PEDRO, Ketilin Mayara; DUARTE, Claudia dos Santos. Pandemia da COVID-19 e o ensino remoto emergencial: mudanças na prática pedagógica. Interfaces Científicas, v.10, n. 1, 2020, p. 41-57. Disponível em: https://periodicos.set.edu.br/educacao/article/view/9085/4128. Acesso em: 06 de abr. 2021.
Published
Versions
- 2022-02-08 (2)
- 2022-01-01 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
DECLARAÇÃO DE ORIGINALIDADE E CESSÃO DE DIREITOS AUTORAIS
Declaro que o artigo submetido é original, não tendo sido encaminhado à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade.
Declaro, ainda, que uma vez publicado na Ágora - ISSN 0103-3557, Florianópolis, Brasil , editada pelo Curso de Graduação em Arquivologia da Universidade Federal de Santa Catarina, o mesmo não será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à ÁGORA: Arquivologia em debate e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9610, de 19/02/1998).
Esta revista proporciona acesso público a todo seu conteúdo, seguindo o princípio de que tornar gratuito o acesso a pesquisas gera um maior intercâmbio global de conhecimento. Tal acesso está associado a um crescimento da leitura e citação do trabalho de um autor.
Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project, projeto que desenvolveu este sistema para melhorar a qualidade acadêmica e pública da pesquisa, distribuindo o OJS, assim como outros software de apoio ao sistema de publicação de acesso público a fontes acadêmicas.
Os nomes e endereços de e-mail neste site serão usados exclusivamente para os propósitos da revista, não estando disponíveis para outros fins.
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Ágora, ISSN 0103-3557, está licenciada sob uma licença Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.