Creating value for archives branding for public brands

Authors

Keywords:

Diffusion in Archives, Branding, Public Organizations, Brand Management

Abstract

This study proposes the completeness of the concepts of branding and the diffusion of archives in benefit of image and reputation of public brands towards its public, with the intention of enhancing knowledge and valuing both areas. The hypothesis is that the union of these concepts, combined with the applicability of techniques and strategies in a planned and continuous way, will benefit brand management by generating positive value and enriching the relationship and interaction between users and institutions. From the bibliographic and documentary exploratory research duly present key items were listed to observation methodology. Supported by these items, a collection of the information made available through the websites of the public institutions observed (National Archives of the United Kingdom, Portugal and Brazil)) and as a result it is understood that the concepts are interconnected and presents potential application to favor the services provided by professionals in the communication and information areas, help in a dissemination of information and creation of value for Public Archives.

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Author Biographies

Marina Rodrigues Martins, Programa de Pós-graduação em Comunicação e Informação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)

Bolsista CAPES e Mestranda do Programa de Pós-graduação em Comunicação e Informação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) na Linha Informação, Redes Sociais e Tecnologias, é especialista em Marketing Digital, pela ESPM-Sul e Bacharel em Comunicação Social pela UNISINOS. Atualmente é membro do Núcleo de Pesquisa em Arquivamento da Web e Preservação Digital (NUAWEB) na Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação da UFRGS e desenvolve sua pesquisa sobre públicos (grupos de influência) para iniciativas e organizações que visam implantar a tecnologia de arquivamento da web no Brasil.

Moisés Rockembach, Programa de Pós-graduação em Comunicação e Informação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)

Doutor em Informação e Comunicação em Plataformas Digitais pela Universidade do Porto / Universidade de Aveiro (Portugal), Professor adjunto do Curso de Arquivologia no Departamento de Ciências da Informação (DCI) da Faculdade e Biblioteconomia e Comunicação (FABICO) e professor colaborador do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Informação (PPGCOM) da Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

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Published

2018-10-20

How to Cite

Martins, M. R., & Rockembach, M. (2018). Creating value for archives branding for public brands. ÁGORA: Arquivologia Em Debate, 28(57), 359–378. Retrieved from https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/687

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